Zoek
Alle categorieën
    Menu Sluiten
    Terug

    Maak indruk op het onbewuste van potentiële klanten

    Maak indruk op het onbewuste van potentiële klanten

    Zo maak jij bewust indruk op het onbewuste van potentiële klanten

    Wist je dat onze hersenen 24 uur per dag werken? Ze draaien continu op volle toeren voor ons. Dankzij onze hersenen kunnen we leven, bewegen, denken, beslissingen maken, kortom: zonder onze hersenen zijn we nergens. Ze geven continu signalen af. Dat klinkt ergens vermoeiend, maar het heeft zeker voordelen.

    Onbewust nemen we namelijk allerlei signalen uit onze omgeving op. Valt ons iets op? Dan willen we daar meer over weten. Zo werkt het ook met een eerste indruk van jouw kantoor. 


    Klantvriendelijkheid

    Allereerst valt natuurlijk de indeling van jouw kantoor op als je de (draai)deur binnenkomt. Vervolgens zit daar de receptionist om jou te ontvangen óf iemand anders, aangezien niet alle bedrijven een receptionist hebben. De ontvangst is de eerste factor die meespeelt bij het onbewust achterlaten van een goede indruk: klantvriendelijkheid. Dat zorgt voor een prettige relatie tussen de persoon van het bedrijf en de potentiële klant.

    Daarnaast spelen nog meer factoren een rol. Het meubilair bijvoorbeeld. Zitten er krassen op of zitten er bijvoorbeeld gaten in, dan kun je voor jezelf wel invullen dat dit slordig overkomt. Dat wil je natuurlijk niet.

    Schoon kantoor

    Daarnaast is het belangrijk dat jouw kantoor schoon is. Dit betekent dat er geen vieze plekken in het tapijt zitten, dat er geen oude druppels koffie aangekoekt op de tafels liggen te broeien, dat er in de hoekjes van kantoren geen spinnenwebben kleven en dat je schone toiletten hebt.

    Ook het design van de toiletruimte kan hierbij een rol spelen. Onbewust hebben we namelijk de neiging om de kwaliteit van een bedrijf of organisatie te associëren met die van diens toiletten. Vergelijk het maar met een restaurant. Weet je het moment nog dat je daar was? Die wc’s daar waren zo ontzettend vies. Grote kans dat je er niet snel naar terug zult keren.

    Design zegt ook veel

    Zo werkt het ook met het design van de toiletten bij jou op kantoor. Een voorbeeld van een bepaald design waarmee je een goede indruk achter kunt laten is Satino Black BriQ. Op veel openbare toiletten zul je dit merk al gezien hebben. Het is een ware eyecatcher in moderne toiletruimtes.

     

      

     

     

    Geschreven door:
     
    Linda van Vugt
     
    Bekijk hier alle blog's van Linda
    .